maandag 27 juli 2009

Gezonde voeding in combinatie met een coach is de oplossing voor veel mensen

Onderzoek naar de gezondheid volwassenen is schrikbarend slecht

Uit onderzoek van GGD Gelre-IJssel blijkt dat het slecht gesteld is met de gezondheid van volwassenen. Bijna de helft kampt met overgewicht, een kwart rookt en bij 12 procent komt overmatig alcoholgebruik voor. Van de volwassenen in de regio Gelre-IJssel is 11 procent psychisch ongezond. Ruim een derde ervaart eenzaamheid en 36 procent heeft een vergrote kans op een angststoornis of depressie. Ruim 40.000 volwassenen in de regio zijn ooit slachtoffer geweest van huiselijk geweld. Veel meer vrouwen dan mannen zijn hiervan slachtoffer.
Bron: Graafschap.t.v/Zinopsis ©2009

Lieve mensen voor mij was deze informatie weer een bevestiging dat we met elkaar in onze samenleving de verkeerde kant op gaan. Veel mensen krijgen pas last van klachten als ze vrij zijn. Zolang de mens bezig is, lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Maar bij aankomst thuis, of op vakantie komen de klachten. Er zijn vrouwen die naast hun gezin een halve deeltijd baan hebben en constant bezig zijn. Je ziet vaak bij deze vrouwen zolang ze maar aan het werk zijn op hun werk of thuis in hun gezin is er niets aan de hand, maar als ze meer dan twee weken vakantie hebben zie je vaak dat ze allerlei klachten krijgen. Sommige vrouwen worden depressief en vragen zich af waarmee ze bezig zijn, en waar ze voor leefde. Je ziet vaak wanneer deze vrouwen weer aan het werk gaan de klachten vrij snel verdwijnen. Veel vrouwen denken door hard werken dat ze hun lichamelijke en/of emotionele klachten niet hoeven te voelen.

Het schuitje wat moet varen!
Lieve mensen, ik moet eerlijk bekennen, ik had het zelfde probleem als ik hier boven beschrijf. Ik werkte hard, en dan ging alles goed, maar ik kon mezelf niet meer ontspannen. Ik was net een werk ezel. Niet meer en niet minder. Als er veel onderdrukt emoties en negatieve ervaringen aanwezig zijn, kan het gebeuren dat U opziet tegen een weekeinde of een vakantie. De laatste jaren zag ik overal tegenop. Maar ik zat in het schuitje van een eigen bedrijf, en dat moest blijven varen! Totdat ik de beslissing maakte, dat mijn leven een andere wending moest krijgen. Maar dan moest ik bereid zijn om te veranderen. Ik heb dat gedaan, een coach opgezocht die mij inzicht heeft gegeven in het leven, in combinatie met natuurlijke voedingssupplementen van hoogwaardige kwaliteit. Hierdoor is mijn leven enorm positief veranderd. In feite als je overal tegen op ziet, is dit een aanwijzing dat er iets moet gebeuren.
Ik ben dankbaar dat ik voor mezelf de beslissing genomen heeft dat mijn leven een andere wending moest krijgen.

Ondanks dat we met elkaar leven in een maatschappij waar veel informatie is over gezondheid zijn er veel mensen die ontwetend zijn, slecht voorgelicht, of misschien bang zijn om een verandering aan te gaan. Voeding is een punt waar U ook veel aandacht aan moet besteden, om een gezonde oude dag te kunnen halen.
“Je hoeft geen ander mens te worden,
Om dingen eens anders aan te pakken!”


Lieve mensen een ander mens ben ik niet geworden, wel heb ik het roer omgegooid in mijn leven. Dit is natuurlijk voor ieder mens anders. Maar besef heel goed:
Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken, blijf ik denken zoals ik altijd heb gedacht.
Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht, blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd.
Als ik blijf geloven zoals ik altijd heb geloofd, blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan.
Als ik blijf doen zoals ik altijd heb gedaan, blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt!


Er gebeuren veel dingen en veranderingen in een mensen leven waar wij totaal geen invloed op uit kunnen oefenen. Het enige wat wij kunnen doen, is als persoon te veranderen. En te respecteren wat wij niet kunnen veranderen. Zorg goed voor U lichaam dan is U lichaam sterk ook met tegenslag.
Een boom met sterke wortels kan de meest woeste storm doorstaan,
Maar de boom kan niet opeens wortels schieten op het moment dat de storm aan de horizon verschijnt.

Wij zijn net als een boom. Als wij goed geaard zijn, in ons leven kunnen we tegen een stootje. Zorg goed voor U zelf U bent het waard!

Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten