dinsdag 17 maart 2009

Nederlanders niet gezonder gaan leven

Nederlanders niet gezonder gaan leven,
gezonde voeding nee nooit van gehoord!

Nederlanders zijn in 2008 nauwelijks gezonder gaan leven. Het aantal rokers is gelijk gebleven, ook kampen evenveel mensen met overgewicht. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Vorig jaar rookte 28 procent van de Nederlanders. Dat zijn er net zoveel als in 2007. Over een lange periode is wel een lichte daling te zien. Volgens het CBS blijkt dat nog steeds ruim vier op de tien mannen te zwaar zijn. Bij de vrouwen is dat drie op de tien.
Het CBS keek ook naar alcoholgebruik. Het aantal zware drinkers nam af Het aantal jongeren tussen de 12 en 18 dat niet drinkt steef naar 53 procent.
Bron: NOS Journaal 17-03-09

Als U dit leest, dan moet U zich zelf eens afvragen, bij welke categorie hoort U.
Als U constateert dat u rookt, of zwaar drinkt, of overgewicht heeft, dan moet U zich eens afvragen, wil ik oud worden?
Oud worden en van het leven blijven genieten? Of vind ik dat ik NU LEEF en mezelf daar niet druk om hoeft te maken?

Lieve mensen dat kan U alleen maar zelf beslissen. U bent baas over U eigen leven. Maar willen we volop kunnen blijven genieten van alles wat het leven ons te bieden heeft. Dan kunnen we beter na gaan denken, en ons afvragen wat is goed voor mij. Dat kan U zelf alleen maar bepalen.
We roken, drinken en eten teveel om ons goed te voelen.

Maar wist U dat U je goed kan voelen met gezonde voeding? NEE, NOOIT van gehoord!
Dan is nu het moment gekomen dat U wat meer van gezonde voeding gaat horen.
Het heeft mijn leven totaal veranderd, mijn lichaam is opnieuw geboren. Ik was 33 jaar toen ik met mijn paard een ongeluk kreeg ik brak mijn rug. Na lang revalideren, knapte ik gewoon niet op. Ik wilde de oude Monique worden, maar ik voelde mij wel 80. Tot dat ik met natuurlijke voedingssupplementen in aanraking kwam. Natuurlijk had ik me nooit bezig gehouden met natuurlijke voedingssupplementen. Laat staan me eigen er in verdiept. Ik had nooit gerookt, nooit alcohol gedronken, maar wel gesport en altijd gewerkt. Maar dit was toch niet slecht geweest voor mijn lichaam?

Door vallen en opstaan ben ik geworden wie ik nu bent. Natuurlijk dacht mijn omgeving, die meid eet pillen, kom doe normaal! Maar ik merkte aan mijn lichaam dat het werkte. Ik kreeg meer energie, de pijn werd minder. En ook al had mijn omgeving hier een mening over wat ik deed, ik voelde dat dit goed was voor mijn lichaam. Ik ben dankbaar dat ik de kans kreeg om de producten te gaan eten. Dat wil niet zeggen, dat al je problemen gelijk opgelost zijn. Want mensen die te dik zijn, daar is veel aan te doen.
Je lichaam kan beter langzaam afvallen op een natuurlijke manier, als snel in een paar maanden heel veel kilo´s kwijt raken. En na een jaar tot de conclusie komen dat je met het lijnen, uiteindelijk het dubbele van het gewicht weer bent aangekomen. Dit is voor veel mensen dan ook de grote teleurstelling, en daardoor wordt het ook steeds moeilijker om de volgende keer als U vindt dat U te dik bent weer te gaan diĆ«ten.

Natuurlijke voedingssupplementen toevoegen naast je gewone maaltijd, dit is een gedragsverandering die U je zelf moet aanleren, net als tandenpoetsen. In combinatie met meer bewegen en U zult zien dat U een ander lichaam na een aantal maanden zult krijgen en gaat behouden.
Onderdrukking van de eetlust en meer energie en gewichtsvermindering wie wilt dit nu niet zou ik denken. Als je overgewicht heeft, neem een besluit (Dit kan je alleen zelf, daar kan de overheid U niet mee helpen) dan zult U zelf gaan ervaren dat er ook voor U een ander lichaam mogelijk is.

Verandering en verbetering beginnen altijd van binnenuit.
Daarna veranderen de uiterlijke omstandigheden vanzelf mee.

Lieve mensen ik wens U veel sterkte en wijsheid om het nemen van Uw besluit.
Neemt de vooroordelen van U omgeving niet mee in Uw besluit.
Het is tenslotte U leven, en U bent zelf verantwoordelijk voor Uw leven.
Of U nu rookt, drinkt of overgewicht heeft, je kunt iedere dag opnieuw een besluit nemen om daadwerkelijk te willen veranderen.

Liefs van Monique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten