maandag 13 juli 2009

Een goede gezondheid bereikt U met gezonde voeding

Mensen snappen gezond eten niet
Veel mensen zijn in de war over wat gezond eetgedrag is. Er zijn veel mensen die denken dat zij afvallen door een vette hamburger te compenseren met een lichte salade. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Synovate, meldt BNR Nieuwsradio. Synovate hield een pol onder 10.000 mensen uit meer dan 12 landen. Een derde zei zo gek op fastfood te zijn dat hij dat nooit zou opgeven voor een gezondere levensstijl.(werk aan de winkel, deze mensen zijn zich nog niet bewust wat gezond voedsel voor hun lichaam kan betekenen.)

Een dip!
Een derde van de ondervraagde grijpt ook naar junkfood als hij in een dip zit. De slechte eetgewoontes worden gecompenseerd door te sporten, te matigen met roken en alcohol en minder te eten. Minder eten is dus helemaal fout, we moeten drie keer op een dag eten met mate om onze spijsvertering aan de gang te houden.
Maar volgens de onderzoekers gaat men daarmee tegenstrijdig te werk. We zouden moeten kiezen of we eten als genot of als brandstof beschouwen. De meeste mensen doen dat niet.
Bulgarije schijnt de grootste fastfoodverslaving te hebben bijna 70 procent kan het ongezonde voedsel niet laten staan. Opgevolgd door de Britten en Amerikanen waarvan de helft zegt dit niet te kunnen. Maleisiƫrs en Zweden hebben er juist geen moeite mee. Slechts 1 op de 5 mensen in die landen eet junkfood. De dip eters vindt men het meest in Amerika en Engeland, daar is bijna de helft van de vrouwen eet junkfood als zij in een dip zitten.

Meer inzicht in Uw leefpatroon en het besef van gezonde voeding kan Uw leven veranderen.
Doordat ik zelf negen jaar geleden mijn rug gebroken hebt, ben ik het leven van een andere kant gaan bekijken. Dit ging natuurlijk niet zonder slag of stoot. Maar ik heb inzicht gekregen, en als ik daadwerkelijk een gezonder leven wilde, dan moest ik gaan veranderen. Ik leefde wel gezond betreffende voldoende verse groenten en fruit, maar ik had aanzienlijke tekorten aan vitaminen en mineralen. Meer hierover kunt U lezen op: http://www.gezondheidsplein-monique.nl/
Hier staat mijn reis beschreven, en ik hoop dat ik mensen kan helpen, door ze inzicht te geven wat voor mij hoogwaardige natuurlijke voedingssuppletie betekend. Ik was ook een emotionele eter, maar ik verlangde vooral na zoetigheid, chocolade en snoep. Ik had het geluk, ik werd er niet dik van. Maar na mijn ongeluk was mijn lichamelijk totaal uitgeput. Dus lieve mensen ga nadenken over Uw leefpatroon voor het te laat is. Dan kunt U hopelijk een grote lijdensweg voorkomen.

“Verandering en verbetering beginnen van binnenuit.
Daarna veranderen de uiterlijke omstandigheden vanzelf mee.”


Ik wens U een gelukkig, maar vooral een gezonde toekomst toe, met voldoende gezonde voeding!
Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten