maandag 27 april 2009

Kredietcrisis, stress, tot rust komen en gezonde voeding.

Tot rust komen, dankzij de crisis
Twee auto´s voor de deur, een topbaan en een gezinnetje. Het is tegenwoordig het beeld wat er is in onze samenleving. Hoe perfect het ook klinkt, veel vrouwen lopen vast in hun succesvolle baan of krijgen zelfs een burn-out. In deze economische onzekere tijden maken we noodgedwongen een pas op de plaats.

Doen we wel echt wat we willen?
De crisis biedt ons de kans om onszelf weer terug te vinden.

Er zijn talloze voorbeelden te vinden, carrièretijgers die zichzelf tegenkomen en het roer volledig omgooien. Dagblad De Pers heeft er zelfs een nieuwe term voor bedacht, de “burn-out babes.” Het zou een trend zijn, slimme en aantrekkelijke vrouwen die vastlopen in de gouden kooi van het materialisme.

Boeddhisme
Vastgelopen vrouwen nemen vaak afstand van hun kapitalistische denken en hervinden zichzelf in het spirituele, bijvoorbeeld het boeddhisme. Steeds meer vrouwen laten hun goedbetaalde baan achter zich en worden spirituele carrièrecoaches. Ze geven trainingen, meditatiecursussen en yogasessies.

Stress, Gezonde voeding en rust
Als we met elkaar na gaan denken over onze levensstijl is deze vaak schrikbarend. We vergen veel van ons lichaam, en dat kost energie. Stress is een vitamine killer. Als we goed voor ons lichaam zorgen zeker in deze hectische tijd dan kunnen we veel problemen voorkomen zoals een burn-out. Daarom is het van groot belang dat we voor ons lichaam goed zorgen. Voldoende nachtrust, maar ook gezonde voeding kan U hier bij helpen. Vaak zijn we uitgeblust, en dan doen we maar wat.

Natuurlijke energie en concentratie drank
Er is op de markt een bijzonder goed natuurlijk vitamine drank. Dit is een concentratie en energie drank. Dit product zorgt ervoor dat U vier tot vijf uur lang beter geconcentreerd bent, en meer energie heeft. En dat heeft ons lichaam zo hard nodig in deze tijd. We drinken niet alleen koffie omdat we het lekker vinden, maar ons lichaam vraagt naar de cafeïne die in de koffie zit. Vaak hebben we om de twee á drie uur weer een kopje koffie nodig. En dit is ook zo met roken. We roken niet alleen omdat we het lekker vinden, of omdat het een gewoonte is. Nee, ons lichaam vraagt naar de nicotine die er in sigaretten zit. We doen er met elkaar van alles aan om ons goed te voelen. We moeten en willen veel, en als we kinderen hebben om voor te zorgen, die willen we het liefst ook zoveel mogelijk liefde, zorg, en materiaal (zoals computer, gameboy enz., leuke kleding, schoeisel geven). Dit is allemaal heel gewoon.

Mijn schoonvader zei ook altijd: Het is makkelijker om met je kind(eren) langs een etalage ruit te lopen zonder geld in je portemonnee, dan dat je geld in je portemonnee hebt. Vragende kinderogen maken heel veel los bij ouders, en dan is het altijd moeilijk om nee te zeggen. Mensen die geen kinderen hebben hoor ik vaak zegen:,, Van mij zouden ze het niet krijgen, goed is goed!” Geweldig als U dit zou kunnen, maar als U zelf in de positie was dat U je kinderen het kon geven, dan wordt dat toch vaak gedaan. Tenslotte willen we het beste voor onze kind(eren).

Obsessie
De kredietcrisis kan bevrijdend werken. Mensen komen tot het inzicht dat het streven naar groei een obsessie is geworden en slaan een nieuwe weg in. Ze gaan leven met een minder goed salaris maar met innerlijke rust.

Natuurlijk als U hier voor kiest prima. Maar er zijn ook veel mensen die moeten werken voor een bepaald salaris, omdat ze anders niet de financiële touwtjes aan elkaar kunnen knopen. Daarom kunnen we ook gaan kijken, hoe krijg ik meer vrije tijd. Hoe kan ik me gezonder gaan voeden. Waardoor mijn uitgebrande lichaam weer in balans komt. Op al deze vragen hebben wij de oplossing voor U. En waarom weet ik dit zo goed, omdat ik ook vast liep in mijn werk. Ik was zelfstandig onderneemster en was gemiddeld 80 uur in de week aan het werk. Totdat ik 9 jaar geleden een ongeluk kreeg en mijn rug brak. Ik moest een pas op de plaats maken, want ik kon op dat moment niets meer. Toen ging ik pas nadenken. Geestelijk heeft het ongeluk ook veel met mij gedaan. Maar ik knokte door. En overwon. Dan kom je erachter dat er meer op aarde is dan alleen maar werk, werk zorgen voor je gezin. Het ging en gaat om mij! U, moet gaan beseffen dat het hier op aarde om U gaat! Wat wil ik van het leven, en wat wil het leven van mij.

Vele wegen die naar Rome lijden
We horen het vaak in onze omgeving zeggen: Meid er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Doen we daar wat mee, of niet! Vaak is het antwoord nee, we hebben het druk, druk en nog eens druk. Ik kan U verzekeren dat er meer wegen naar Rome leiden. Als U bereidt bent om U leven een nieuwe kans te geven. Het gaat tenslotte om U leven en dat van niemand anders.

Verandering en Verbetering beginnen van binnenuit.
Daarna veranderen de uiterlijke omstandigheden vanzelf mee.


Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten