donderdag 30 april 2009

Help, 70 miljoen kilo overgewicht

Alle volwassen Nederlanders zijn samen 70 miljoen kilo te zwaar.

Dat heeft het Nederlandse Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) berekend, in het kader van de landelijke campagne 30 minuten bewegen. De campagne is bedoeld om mensen aan te zetten tot meer bewegen.

Volgens het NISB is er nog wel hoop. De vele overtollige kilo´s kunnen binnen één jaar weggewerkt zijn, als alle Nederlanders minstens vijf dagen per week 28 minuten per dag stevig gaan lopen, boven hun normale beweging.

Dit is natuurlijk heel mooi berekend, maar de meeste mensen zijn al uitgeblust als ze aan het einde van de dag zijn. Ze komen thuis, eten en ploffen op de bank.

Natuurlijk zijn er onder ons ook gelukkig nog mensen die wel met regelmaat sporten. Maar ons gedrag is zo veranderd de laatste 30 jaar, dat we met elkaar meer zitten dan bewegen.

En wat dacht U van het eetpatroon?

Mijn vader zei jaren geleden al tegen mij:,, In de oorlog waren er geen dikke mensen, de mensen eten te veel en bewegen te weinig.” Toen mijn vader dat enkele jaren geleden tegen me zij dacht ik daar heb je hem weer. Maar we zijn nu vele jaren verder, en het resultaat is te zien!

De Nederlandse bevolking wordt steeds dikker en vijf procent van de totale jaarlijkse sterfte in Nederland ontstaat door overgewicht. Overgewicht levert volgens berekeningen van het RIVM de Nederlandse samenleving een kostenpost van ruim 1 miljard.

Kunnen we met elkaar deze 1 miljard niet beter investeren, om dit probleem te voorkomen?

Maar dan is het handig dat de mensen er bewust op worden gemaakt, dat ze door meer bewegen, beter op gezonde voeding letten en hun lichaam extra voedingsstoffen geeft waar het lichaam om vraagt.

Natuurlijk is het probleem alleen niet het verschil dat mensen te veel eten en te weinig bewegen, maar in ons voedsel zitten niet meer alle bouwstoffen die ons lichaam nodig heeft, om optimaal te kunnen groeien en een gezond leven te kunnen leiden.

Daar is natuurlijk heel veel verschil in, maar er zijn Chemisch en Natuur producten.

Wat wilt U liever binnen krijgen? Chemisch of Natuurproducten!
Ik persoonlijk kies voor Natuurproducten die veilig zijn.

Deze natuurproducten staan in de PDR Physicians Desk Refernce for Non-Prescription Drugs, Dietary Supplements, and Herbs (bureaunaslagwerk voor artsen), de meest betrouwbare bron betreffende de veiligheid en werkzaamheid van vrij verkrijgbare medicijnen en voedingssupplementen die vandaag de dag verkrijgbaar zijn.

Betrouwbaar naslagwerk voor:
•De gezondheidszorg,
•Verzekeringen
•Farmaceutische industrie.

Ik hoop dat ik U weer een beetje meer wegwijs gemaakt heeft in de wereld van gezond en bewust leven.

Ik kwam er achter toen mijn lichaam al sporen van vernielingen achter liet, laat dit voor U niet zo zijn!

Ik wens U een gezond en gelukkig leven toe!

Met Vriendelijke Groet,
Monique Bijl- van der Linden
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten