vrijdag 24 april 2009

Gezonde voeding voorkomen is beter dan genezen

Inspectie eist inzage sterftecijfers ziekenhuizen

Den Haag – De inspectie voor de Gezondheidszorg wil vanaf 2010 inzage krijgen in de sterftecijfers van ziekenhuizen en de wijze waarop die tot stand komen. Dat stelt Gerrit van der Wal, inspecteur-generaal voor de gezondheidzorg.

Van der Wal zegt:,, We willen vanaf volgend jaar van alle ziekenhuizen weten hoe zij die sterftecijfers registreren.” Dat moet heel zorgvuldig en precies gebeuren om vergelijkingen mogelijk te maken. De inspectie zal de hospita’s niet dwingen om de cijfers ook openbaar te maken, maar Van der Wal verwacht dat het publiek “Vroeg of laat” de cijfers zal kunnen zien. Klinieken zouden daardoor beter hun best doen om de aantallen laag te houden.

Schrikbarend nieuws!
Onderzoek heeft uitgewezen dat jaarlijks onnodig 1735 mensen overlijden in ziekenhuizen. Inspectie en de ziekenhuizen zijn overeengekomen dat dit aantal met de helft moet worden teruggebracht. In Groot-Brittannië zijn de sterftecijfers al jaren openbaar. Daar zou het een gunstig effect hebben op de kwaliteit van de zorg en de patiëntveiligheid.

Bron: nu.nl/algemeen/1950598

Natuurlijk is het fijn dat de inspectie inzage eist in de sterftecijfers van de ziekenhuizen. Maar wat een pech als je eerder in het ziekenhuis gelegen heeft, en door wat voor reden dan ook onnodig kwam te overlijden. Dit is pech voor de overledenen, maar vaak heeft dit probleem nog veel grotere gevolgen voor de nabestaanden. Heel veel boosheid, verdriet, pijn en waarom, hoe kan dit toch gebeuren! Vaak krijgen de nabestaanden daar niet eerlijk antwoord op. Als dit wel het geval is, dan mag je de dokter en het ziekenhuis prijzen, ook al hebben ze een fout gemaakt. We zijn tenslotte allemaal mensen, en waar gewerkt wordt worden er fouten gemaakt.

Gezonde voeding
We zien steeds meer dat de bevolking te maken krijgt met hart- en vaatziekten, suikerziekten, kanker, COPD, obesitas, chronische aandoeningen. Kunnen we als mens ons hier tegen wapenen. Ja zeker, maar vaak weten we niet dat dit kan. We gaan pas naar een arts, als we problemen hebben, we krijgen medicijnen en komen als het ernstig is in het ziekenhuis terecht. De verpleegsters en broeders, artsen en professoren die allemaal door hun kennis en ervaring hun beroep zo goed mogelijk uitvoeren. Dan gaat er ook natuurlijk wel eens iets mis.

Maar als gezond mens, kunnen we met een simpele gewoonte verandering er voor zorgen dat we met elkaar beter voor ons lichaam gaan zorgen. Met als resultaat dat we langer gezond blijven met elkaar. Dus preventie toepassen op je lichaam. Gezonder eten, meer bewegen, sporten, op tijd ontspannen, voldoende nachtrust en natuurlijke voedingssuppletie nemen. Hierdoor kunnen we veel problemen voorkomen of wel verminderen. Maar wie gaat dit nu aan ons vertellen. Nou ik! Waarom? Omdat ik na mijn ongeluk (rug gebroken), moe was. Ik was vaak zo moe, doodmoe. Pijn vreet energie, en je kunt het zo gek niet bedenken van therapeuten en artsen, ik was er wel geweest. Ik had maar één doel, ik wilde beter worden.

Totdat ik in combinatie met een osteopaat en natuurlijke voedingssuppletie weer helemaal terug kwam in mijn lichaam. Mijn lichaam werd weer vertrouwd. Ik had minder pijn, en stukje bij beetje knapte ik op. Natuurlijk ging het voor mijn geest veel te langzaam. Dus moest ik accepteren dat alles niet meer zo gemakkelijk ging, als voor mijn ongeluk.

Maar ik overwon met mijn doorzettingsvermogen, moed om beter te worden. De meeste artsen vonden het maar niets natuurlijke voedingssupplementen. Maar ze konden mij nog zoveel vertellen, het was mijn lichaam, en het was mijn leven!

Lieve mensen deze ervaring wil ik graag met U delen, omdat ik mijn leven terug heeft gekregen.
Waar doktoren zeiden:,, Je moet er mee leren leven, is door natuurlijke voedingssupplementen een nieuw leven voor mij begonnen!”

Als je iedere dag veel pijn heeft, sterft je geest en lichaam elke dag een beetje. Maar als je de moed heeft om te knokken voor een gezonder leven, dan zul je de weg vinden die voor U geschikt is. Iedereen is uniek, en ieder mens moet zijn eigen weg bewandelen.
Laten we preventief voor ons lichaam gaan zorgen , dan worden de ziekenhuizen minder vol, en blijft de gezondheidsverzekering betaalbaar voor iedereen!

Met Vriendelijke Groet,
Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten