woensdag 9 december 2009

Een actief leven begint met gezonde voeding













In ons hectische leven van alle dag, valt het vaakniet mee om een actief gepland leven te leiden. Veel mensen schuiven lichaamsbeweging de hele week voor zich uit of wachten tot ze toevallig een vrij uurtje over hebben. Als U Uw lichamelijke activiteiten van te voren inplant, wordt het makkelijker U hieraan te houden en gaat U zich er misschien zelf op verheugen. Voor veel mensen is dit ondenkbaar, andere mensen kijken heel de week al uit na zo´n sportuurtje. Waar U ook van houdt U moet doen wat bij U past. Maar weet wel dat bij een actief leven gezonde voeding hoort!

Honden/katten eten uitgebalanceerde als mensen
Kijk maar eens naar honden/kattenvoer, als U de trotse eigenaar bent van een hond/kat, dan weet U dat er veel verschillende soorten voer te koop zijn. Actieve honden/katten, honden/katten die gesteriliseerd zijn, jonge honden/kitens enz. Teveel om op te noemen, maar voor iedere leeftijd van een hond/kat is wel een bepaalde brok te koop. We willen allemaal het beste voor ons trouwe huisdier. Maar wat willen we voor ons zelf? Willen we daadwerkelijk oud en actief blijven, of willen we oud worden met allerlei lichamelijke klachten.

Een nieuwe levensstijl met een nieuw ritme
Net zoals U van te voren weet wat U gaat eten, zo is het voor ons gezin heel normaal dat wij naast ons dagelijkse maaltijden hoogwaardige natuurlijke voedingsupplementen eten. Dit was voor ons ongeveer zes jaar geleden een nieuwe levensstijl. Maar doordat ik als moeder van een dochter van negen veel baad had doordat mijn gezondheid vooruit ging, waren deze producten niet meer uit mijn leven weg te denken. Mijn gezondheid ging vooruit, ik kreeg hierdoor een nieuw ritme. Ik kon weer een actief leven leiden zonder te lijden! Omdat ik hoogwaardige natuurlijke producten at, ging ik lekkerder in mijn lijf zitten, waardoor ik weer meer bewegingsvrijheid kreeg, en hierdoor bruiste ik weer van de energie.

Wilt U ook weer actief leven begin dan vanaf vandaag met gezonde voeding!
Besef dat als U weer lekker in Uw vel zit, veel makkelijker de fiets dan de auto pakt. Weet als U met gezonde voeding begint dat Uw lichaam eerst in balans moet komen. Het ene lichaam is eerder in balans als het andere lichaam. Onze lichamen zijn allemaal uniek!Als U in balans bent, gaat U dankzij gezonde voeding vanzelf de bijzondere resultaten ervaren!

Tips voor een actief leven
1.Eet iedere dag gezond, begin ´s ochtends al met een ontbijt en vergeet U hoogwaardige natuurlijke voedingsupplementen niet.
2.Zoek een sport die bij U past, wissel Uw lichamelijke activiteiten af, dan gaat het niet vervelen.
3.Niet ieder mens kan intensief sporten; dat geeft helemaal niets, beweeg op Uw eigen niveau, maar zorg vooral voor plezier dan houdt U het langer vol.
4.Pak voor korte afstanden de benen wagen, of de fiets, en laat de auto staan.
5.Ga bewegen met anderen: dat is gezond en goed voor Uw sociale contact maar ook reuze gezellig!

Veel Liefs
Monique Bijl- van der Linden
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten