donderdag 5 november 2009

De wereld en het verkeerde been, gezonde voeding zet U op het juiste been



Waarom dit verhaal zou U denken over het verkeerde been, gezonde voeding het juiste been. Inmiddels is het negen jaar geleden dat ik mijn rug brak. Na veel omwegen in het medisch circuit konden deze lieve mensen na anderhalf jaar niets meer voor mij doen. Ik moest maar met mijn beperkingen en pijn leren leven. Ik was toen inmiddels bijna 35 jaar oud en wilde een andere manier van leven zien, die voor mijn lichaam acceptabel was.

Dit viel in eerste instantie niet mee, totdat er voor mij een nieuwe wereld open ging met gezonde voeding. Hoogwaardige natuurlijke voedingssupplementen, waar op dat moment nog weinig doktoren voor openstonden. Ik begon met deze supplementen omdat ik van die vreselijke pijn afwilden.

We zien in onze maatschappij dat we mensen opleiden om hard en schijnbaar sterk te worden. We worden als mens getraind om ons verstand te gebruiken en de waarheid te beredeneren in plaats van aan je levende lijve te voelen. Ik hoorde dan ook heel vaak van artsen het is niet wetenschappelijk bewezen dat gezonde voeding helpt. Dus werd er vaak met een grote mond en op een agressieve manier gereageerd als ik wilde uitleggen, wat ik voor baat had bij gezonde voeding.

In onze maatschappij zijn we bang om onze eigen kwetsbaarheid te laten zien. Voor mij voelde het dan ook zo dat het `ik-belang´ in de medische wereld hele grote vormen aan het innamen waren. Hierdoor zijn heel veel mensen die pijn hebben verhard en gevoelloos geworden. Dat merkte ik dan ook elke keer weer als ik op een positieve manier over gezonde voeding wilde vertellen. Hoeveel mensen zouden er ook geen baad bij kunnen hebben d.m.v. gezonde voeding.

Maar wat voor mij lichaam fantastisch hielp, daar kon ik andere mensen op een positieve manier over vertellen. Gezonde voeding heeft een nieuwe kijk op mijn leven gegeven. Je ziet om je heen vaak dat mensen opeens een hartaanval, hernia, hersenbloeding of een maagzweer krijgen. En die komt voor veel mensen voor hun gevoel vanuit het niets. Preventie d.m.v. gezonde voeding is voor je lichaam het mooiste cadeau wat U aan jezelf kan geven! Het is een cadeau wat U later dubbel en dwars zult uitpakken!

Alles wat op ons levenspad komt heeft een reden, dus deze informatie is ook voor U niet voor niets!
P.s. Zie het plaatje als een grapje, en neem het plaatje niet te serieus.
Bedenk wel, dat er altijd doktoren zouden moeten blijven, maar in combinatie met gezonde voeding kunnen we met elkaar sterker, beter maar vooral gezonder worden!
Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten