woensdag 9 september 2009

Laat gezonde voeding een deel van de oplossing zijn!



Jaarlijks sterven er nog 38.000 mensen aan kanker.


Deze week staat in het teken van de kankerbestrijding.
Volgens Britse wetenschappers kan een gezonde leefstijl mogelijk 4 op de 10 gevallen van borstkanker voorkomen. De wetenschappers verzamelden gegevens van vrouwen uit meer dan 900 wetenschappelijke studies die in de afgelopen jaren zijn gehouden. Nooit eerder werden zoveel databases aan elkaar gekoppeld om de invloed van leefstijl op het krijgen van borstkanker te meten.

Factoren die borstkanker kunnen verminderen
Lichaamsgewicht, alcoholconsumptie, lichaamsbeweging en borstvoeding blijken gezamenlijk het risico op het krijgen van borstkanker te verminderen.

De onderzoekers adviseren vrouwen daarom op hun gewicht te letten, dagelijks minimaal 30 minuten actief te zijn en maximaal een alcoholconsumptie per dag te nemen. Als je net een trotse moeder bent van een pasgeborene baby dan zou U het beste U baby het eerste half jaar alleen borstvoeding moeten geven zonder bijvoeding.

120.000 vrijwilligers gaan de straat op
Van de week gaan maar liefst 120.000 vrijwilligers de straat op om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Daarmee is het de grootste collecte van Nederland. Het geld is hard nodig. Want ook al is kanker steeds vaker te genezen, er sterven jaarlijks in ons land nog altijd 38.000 mensen aan de ziekte.
Met het geld dat deze week ingezameld wordt, kunnen de komende 4 jaar 17 wetenschappelijke onderzoeken worden gefinancierd.
Bron: KWF Kankerbestrijding

Petje af voor al die 120.000 vrijwilligers
Geweldig dat er zoveel vrijwilligers zijn die de straat op gaan, om geld in te zamelen voor de komende 4 jaar voor het KWF Kankerbestrijding. Veel mensen gaan vrijwillig de straat op, want wie heeft er niet in zijn familie, vrienden, kennissen kring een dierbaar persoon verloren. Reden te meer om vrijwillig aandacht te schenken aan het KWF Kankerbestrijding.

Maar wat nu zo jammer is, dat we met elkaar inmiddels weten, dat ook door natuurlijke voedingssupplementen van hoogwaardige kwaliteit U de kans op kanker kan verkleinen. En dat hier niet veel over wordt verteld in de media en door het KWF Kankerbestrijding. De voorlichting die de mensen krijgen over kanker is al jaren in grootte lijnen het zelfde. Waarom wordt er zoveel verzwegen over gezonde voedingssupplementen?

Toen ik twaalf jaar was heb ik een nicht verloren. Toen ik dertig was heb ik ook een goede vriendin aan borstkanker verloren. Dit heeft diepe wonden in mijn brein achter gelaten. Hierdoor ben ik na gaan denken, dat er meer moet zijn als alleen maar medicijnen. Er zijn veel mensen die veel meer kunnen vertellen over dit onderwerp als ik. Alleen ik ga voor eerlijkheid en open communicatie.

Er zijn mensen die in deze maatschappij speelbal willen zijn, en andere mensen willen speler zijn. Ik wil graag de speler zijn van dit verhaal.

Punten waar U eens voor U zelf aandacht aan zou kunnen schenken:
•Het lot van speelballen
• De uitdaging van spelers
•Overkomt het leven U of bepaalt U zelf de koers ervan?
•Gemanipuleerd worden / Invloed verliezen
•Wilt u dat er met U rekening wordt gehouden?
•Wilt U zichtbaar of onzichtbaar zijn.

Ik heb gekozen om niet het lot te worden van speelballen. Ik heb gekozen voor de uitdaging als speler in mijn eigen leven. Ik wil zelf bepalen wat ik wel wil in mijn leven en wat niet. Ik wil niet meer gemanipuleerd worden, of invloed verliezen bij mensen. Ik wil dat er ook met mij rekening wordt gehouden in het leven.

Ik wil het beste voor mij zelf en dat gun ik ook mijn medemens
Maar vaak zien we dat we bezig zijn met de dingen en beslommeringen van alle dag. En denken we niet of nauwelijks aan onze gezondheid als we nog kern gezond zijn. Dit is wat ik U duidelijk wil maken. We komen allemaal voedingsstoffen in onze huidige maatschappij te kort. Ieder mens heeft bepaalde voedingsstoffen nodig om goed te kunnen functioneren. Als U voedings te korten heeft kan dat best een lange periode goed gaan. Zodat Uw lichaam hier niets van merkt. Maar als U niet goed zorgt voor Uw lichaam dan wordt U lichaam alsnog ziek. Daarom is preventie goed voor U lichaam.

Preventief U zelf voeden
Water en gezonde voeding is de basis voor ons leven. Als U wilt dat U spiegel straalt NU en in de TOEKOMST zorg dan goed voor Uw lichaam.

Een spiegel straalt nooit meer licht terug dan hij ontvangt!
Laten we er met elkaar voor gaan zorgen dat we blijven stralen NU en in de TOEKOMST dan zal de wereld er een stuk mooier uit gaan zien!

Voor meer informatie betreffende gezonde voeding klik hier
Met Vriendelijke Groet,
Monique Bijl-van der Linden
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten