dinsdag 1 september 2009

Gezonde voeding zorg voor een gezond immuunsysteem



HET IMMUUNSYSTEEM
Wist U dat het immuunsysteem bestaat uit een complexe verzameling van afzonderlijke cellen en organen? In dokters woorden wordt deze verzameling in z´n geheel wel het reticuloendotheliale systeem genoemd en dit systeem produceert cellen die wij kennen als T-lymphocyten en fagocyten. Deze cellen vinden wij op verschillende plaatsen zoals de milt, de longen, de lever, de lymfeknopen, het beenmerg, de nieren, in de hersenen, het centrale zenuwstelsel en het gewrichtsweefsel.

Voor mij ging dit jaren geleden mijn pet te boven. Maar één ding wist ik wel ik wilde beter worden, kost wat het koste. Ja, dat is makelijker gezegd als gedaan. Ik ben eerst op zoek gegaan in de alternatieve gezondheidszorg, nadat de doktoren in ziekenhuizen niets meer voor mij konden doen. Ik ben dan ook alle doktoren in ziekenhuizen en de mensen bij de alternatieve gezondheidszorg dankbaar voor wat ze voor mij betekend hebben in die moeilijke tijd. Maar mijn lichaam verlangde naar gezonde voeding. Op dat moment wist ik niet echt wat mijn lichaam daar mee bedoelde. Ik at toch altijd gezond? Rauwkost, ontbijten, gewoon uit de schijf van vijf eten wat geadviseerd wordt. Wat bedoelde mijn lichaam toch? Inmiddels ben ik er achter, dat een gezond immuunsysteem in stand kan worden gehouden door gezonde voeding. En dat is niet meer alleen uit de schijf van vijf eten!

AIDS
Steeds meer horen we over AIDS. Jaren geleden wist niemand nog eigenlijk wat het was. Nu inmiddels weten we dat mensen met AIDS behandeld kunnen worden. Maar vaak zien we bij de patiënt ook de pijnlijke gevolgen van deze behandelingen. AIDS kan je ook krijgen door een volledige afbraak van je totale immuunsysteem. Het meeste onderzoek naar AIDS wordt gedaan naar het vinden van een biologisch immuun vaccin. Inmiddels heb ik al zoveel informatie gelezen, in verschillende boeken, van diverse schrijvers dat naar mijn gevoel het AIDS virus bestreden worden, met behulp van een gezond lichaam, maar vooral met een optimaal functionerend immuunsysteem. Preventief goed voor je lichaam zorgen is de basis voor een gezond immuunsysteem!
Er zijn heel veel jaren overheen gegaan voordat we nu eindelijk weten dat een gezond immuunsysteem daadwerkelijk van belang is bij een gezond en gelukkig leven. Een direct gevolg hiervan is dat er nu veel minder mensen kiezen voor antibiotica en andere immuun onderdrukkende medicijnen. Ook zijn er gelukkig al artsen die al veel minder vaak antibiotica voorschrijven. Deze middelen zijn echter niet gezond voor ons lichaam, ze verzwakken en vernietigen ons immuunsysteem.
Eenvoudige infecties bestrijd deze niet met antibiotica maar kies voor gezonde voeding
De hard werkende mannen of vrouwen kunnen het zich vaak niet veroorloven om thuis te blijven van hun werk. Ze slikken hierdoor voortdurend antibiotica en andere symptoomonderdrukkende medicijnen om maar aan het werk te kunnen blijven. Thuis blijven voor een griep of verkoudheidje kost hen immers inkomen en betekend vaak een aantasting van zijn levensstandaard. Als je vaak antibiotica gebruikt, ondermijnt U je immuunsysteem, hierdoor wordt het traag en functioneert uiteindelijk U immuunsysteem niet meer optimaal. Hierdoor zie je vaak dat mensen weer vatbaar worden voor allerlei infecties en vertonen ze continu de symptomen van een beschadigd immuunsysteem. Phyto-Vite helpt U een handje om Uw immuunsysteem optimaal te laten werken.

Voor mij is gebleken door de jaren heen dat ik de Bio-Nutritional Therapy gebruikt beter in mijn lichaam zit. Deze producten hebben daadwerkelijk bijgedragen aan mijn gezondheid. Het zijn natuurlijke biologische producten. Er zijn veel soorten, maar ik at en eet nog heel het assortiment. Waarom? Ik had maar één doel voor ogen, ik wilde weer gezond worden en gezond blijven! Deze eenvoudige manier heeft mij geholpen om mijn lichaam zichzelf te genezen zonder de hulp van chemische medicijnen en symptoomonderdrukkende methoden.

Lees ook maar eens het boek De Parasympaticus van Agnes van Enkhuizen. Een boek wat er voor zorgt dat U meer stil staat bij een gezond lichaam en wat wij daar zelf wel niet aan kunnen doen!
U kunt hier het boek bestellen
Ik hoop dat door mijn verhaal, U meer inzicht gekregen heeft, wat gezonde voeding voor ieder mens kan betekenen.
Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten