donderdag 25 juni 2009

Ochtend- of avondmens of gewoon lekker kunnen slapen!

Slaapdeskundige prof. Dr. Kerkhof vertelt.

De biologische klok van ons lichaam
Wat is de invloed van zomer- en wintertijd?


Hoe komt het eigenlijk dat er ochtend- en avondmensen zijn?
Aanpassen aan een ander slaapritme is altijd lastig. Bijvoorbeeld bij de overgang van winter- naar zomertijd. Dit vindt altijd plaats in de nacht van zaterdag op zondag. Dat lijkt fijn. Ondanks dat de klok achteruit gaat, kun je toch lang genoeg slapen. Maar op maandagochtend, als je weer naar je werk moet, sta je ineens minder makkelijk op. Je biologische klok staat dan nog steeds niet goed.

Overgang winter- naar zomertijd
Slaapdeskundige prof. Dr. Kerkhof weet wat je eraan kunt doen. "Om de overgang van winter- naar zomertijd wat te vergemakkelijken, kun je op zondagochtend alvast wat eerder je bed uitkomen. Je moet dan wel zo'n twee uur vroeger opstaan."

"Op deze manier laat je de biologische klok al vervroegd wennen. De blootstelling aan daglicht is hierbij ook belangrijk. 's Avonds ben je dan slaperiger, doordat je langer op bent. Hierdoor ga je wat makkelijker eerder naar bed. Ook werkt dit trouwens bij een jetlag."

Middagmens
Of je een ochtend- of avondmens bent, wordt voor de helft genetisch bepaald. De andere helft is omgevingsbepaald. Van invloed is bijvoorbeeld opvoeding, de aanwezigheid van kleine kinderen of het werken in ploegendienst. Als je vaak vroeg op moet staan, gaat dit je makkelijker af dan iemand die dit niet gewend is. Zo zie je maar dat alles went.

Er zijn volgens Kerkhof geen regels om te bepalen of iemand een ochtend- of avondmens is. "Het begrip ochtend- of avondmens is relatief en er is eigenlijk geen scherpe grens mogelijk. De schaal waarop we meten heeft weliswaar uitersten aan beide kanten, maar ook een groot grijs tussengebied."Ongeveer de helft van de mensen is noch een ochtendmens, noch een avondmens.

Lekker vroeg op
Ochtendmensen worden soms ongezellig gevonden op feestjes. Ze zijn al vroeg slaperig en kunnen niet de hele nacht doorgaan. Avondmensen daarentegen worden later slaperig, maar hebben in de vroege ochtend juist moeite om op gang te komen.

Dankzij Sleep-Tite ™ wordt ik weer uitgerust wakker.
Slaap is heilzaam. Een goede nachtrust is de basis voor een gezond leven. Het lichaam herstelt van geestelijke en lichamelijke inspanning, en bouwt in de opeenvolgende slaapstadia nieuwe krachten op. Veel factoren spelen een grote rol op onze slaap invloed zoals, zorgen, ziekten en stress.

Slaapfase´s
Totdat ik mijn probleem vertelde aan een vriend van mij. Ik zei:,, Heb jij ook vaak dat je slecht in slaap kan komen, en als je dan eindelijk slaapt, dat je zo weer wakker wordt:” Natuurlijk gelukkig ik was niet de enige persoon die vaak slecht in slaap kon komen, en dan ook weer half in de nacht wakker werd. Hij was tenslotte een rustig persoon, en had ook slaapproblemen gehad. Maar hij was er vanaf. Maar ik nog niet!

De oplossing: Sleep Tite™
De oplossing zorgde er voor dat als ik eenmaal sliep door de goede slaapfase heen liep. Als je bij slaapfase vijf beland, dan verwerk je de dag. Sleep-tite™ is een natuurlijke kruiden slaaphulp die geformuleerd is om te verjongen om te herstellen door het lichaam te helpen met het starten en onderhouden van een diepe slaap. Sleep-tite™ kan worden ingenomen door volwassenen, en daarmee veilige en actieve wijze emotioneel en lichamelijk welzijn bevorderen. En daar kwam ik na een paar nachten in slaap te zijn gevallen met Sleep Tite™ achter. Ik sliep veel vaster, en was op de dag minder moe. Voor mij ging er een andere wereld open, als ik wakker werd.

Sleep Tite™ het slaapmiddel wat geen medicijn is
Ik had mezelf altijd verzet tegen een slaapmiddel. Ik had al van veel bekenden gehoord, als je eenmaal aan de slaappillen zit, dan kom je er niet makkelijk vanaf. Nou, daar paste ik al die jaren voor. Totdat het niet slapen een vervelende vorm aan begon te nemen. En op de dag tot overmaat van ramp, ook vaak last had van hoofdpijn. Ik ben dankbaar dat ik met dit natuurlijke kruiden slaaphulp mijn nachtrust weer hervonden heeft. Er zitten vele ingrediĆ«nten in Sleep Tite™. Zoals passiebloem, hop, valeriaan, selderij enz. Het mooie van dit alles is, dat ze in de klassieke oudheid al op de hoogte waren van de rustgevende en ontspannende invloed van Hop. In de oogsttijd vielen landarbeiders tijdens het plukken spontaan op de velden in slaap. De plantaardige extracten hebben immers een rustgevende en ontspannende invloed op je geest en lichaam. Het product zorgt ervoor dat als je eenmaal slaapt, je in slaapfase vijf komt. Daar rust je uit, en verwerk je de dag. En dat is wat een mens nodig hebt om ´s nachts lekker te kunnen slapen en ´s ochtends uitgerust wakker wordt. Het is voor mijn lichaam goud waard! Tenslotte die goede nachtrust pakken ze niet meer van mij af!

Jetlag
Waar ik ook Sleep-Tite™ voor gebruikt, is als we meer dan acht uur in een vliegtuig zitten. Dan heb je meestal ook te maken met tijdsverschil. Door middel van Sleep-Tite™ in te nemen slaap ik lekker, en kan ik bij aankomst het tijdsverschil goed handelen. Nog een tip bij lange afstanden reizen, het zij met de auto, trein of vliegtuig: Sure2Endure™ gebruik ik voor de zere benen tijdens een lange vlucht. Hierdoor heb ik geen last meer van vermoeiende benen.

Ik wens U een nachtrust toe, zoals ik slaap. En dat is tegenwoordig heerlijk dankzij Sleep-Tite™.
Rekenmaar of U nu lang of kort slaapt, U uiteindelijk weer uitgerust wakker wordt.
Slaap Lekker

Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten