woensdag 17 juni 2009

Eerste dode Europa door Mexicaanse griep/ zorg voor gezonde voeding

In Schotland is een vrouw overleden aan de Mexicaanse griep. Ze is het eerste dodelijke slachtoffer in Europa. De patiënt werd al enige tijd behandeld in het ziekenhuis, samen met negen andere Schotten die het nieuwe griepvirus onder de leden hebben. In Schotland raakten tot nog toe ongeveer vijfhonderd mensen besmet met de Mexicaanse griep. Afgelopen week maakte het Europese centrum voor ziektebestrijding (ECDC) bekend dat er in heel Europa meer dan tweeduizend gevallen van Mexicaanse griep zijn vastgesteld. Ongeveer 54 Nederlanders hebben al de Mexicaanse griep opgelopen, waarvan er 21 in Nederland besmet zijn geraakt.

Afgelopen week verklaarde de Wereldgezondheidsorganisatie de uitbraak van de Mexicaanse griep officieel tot pandemie. Het virus, dat drie maanden geleden voor het eerst opdook in Mexico, waart inmiddels rond in 74 landen en het aantal besmette personen nadert de 30.000.

De meeste patiënten kampen met relatief lichte symptomen van de griep en herstellen snel. Mensen met een zwakke gesteldheid of mensen die pas in een laat stadium medische hulp zoeken, lopen echter een verhoogd risico op overlijden. Tot nu toe overleden zo´n 140 mensen aan Mexicaanse griep.
Bron: Telegraaf

Drie weken geleden was onze dochter van 15 jaar oud erg ziek. Zij had hoge koorts, was aan het ijlen, kwijlde uit haar mond. Tegen de avond werd het erger, totdat ik uiteindelijk besloot ik wil zo niet met haar de nacht in. Naar de huisartsen post, en ik als moeder was bezorgd. Had gekeken op internet, en ik dacht het is toch niet de Mexicaanse griep. Veel van haar symptomen leken er op, op één na. Toen wij arriveerde bij de huisartsen post, konden we nog ruim vijf kwartier wachten. Mijn dochter zat te ijlen, en ik dacht aan het ergste. Toen wij eenmaal geholpen werden, was het gelukkig een vriendelijke arts. Maar hij deed het af als een griepje. Oké, hij had er die dag tientallen gehad met het zelfde probleem. Wel vond de arts dat mijn dochter hard ziek was. Maar toen ik zei:,, Ik ben niet zo snel bezorgd, maar je weet maar nooit met die Mexicaanse griep, werd daar heel laconiek over gedaan!” De arts zei:,, Wilt U iets speciaals hebben!” Nou noem dat maar speciaal als je kind dood ziek is. De arts zei nog wel houd het in de gaten, want misschien heeft ze de ziekte van Pfeiffer, als het na een week niet over is. We waren wel niet naar Mexico geweest, maar een ander kan je tenslotte ook aansteken met deze griep. Kijk nu zijn we drie weken verder, en de Mexicaanse griep is ook al in Nederland.

Mijn motte is:,, Denk zelf na, het is mijn leven of dat van mijn kind!”

Gelukkig eet mijn dochter al jaren antioxidanten van een hoogwaardige kwaliteit. Mijn dochter is na twee dagen snel op gaan knappen, daar was ik reuze dankbaar voor. Als we met elkaar de tijd en moeite nemen aan het besteden van het zoeken naar de zin van gezond leven, zal dat zeker in de toekomst zijn vruchten afwerpen. Maar ten einde die vruchten te kunnen plukken, kunnen we beter maar beginnen met onze zoektocht naar de zin van gezond leven wanneer alles nog goed gaat. En als we dan bij de jeugd beginnen, dan zitten we bij de kern. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. En op gezondheidsgebied moet er heel veel veranderen in onze geest, om daadwerkelijk gezond oud te kunnen worden.

“Een boom met sterke wortels kan de meest woeste storm doorstaan, maar de boom kan niet opeens wortels schieten op het moment dat de storm aan de horizon verschijnt.”

Helaas zien we maar veel te veel, dat we in onze huidige samenleving pas iets aan onze gezondheid gaan doen als het leed er al is. Dan zitten we vaak gelijk aan de medicijnen. Dit is jammer, door bewuster te gaan leven, meer je zelf gaan verdiepen in Uw gezondheid, kan dit in de toekomst heel veel problemen voorkomen. U moet begrijpen dat als je een optimale gezondheid heeft en wilt behouden, dat U zelf daar verantwoordelijk voor bent. Het is net als bij een boom. Een boom met sterke wortels kan de meeste woeste storm doorstaan. Als U goed zorgt voor Uw geest en lichaam kan U tegen een stootje als er eens iets op doet. Maar de boom kan niet opeens wortels schieten op het moment dat de storm aan de horizon verschijnt. Dit is ook zo met onze gezondheid. Besteden we jaren weinig aandacht aan onze gezondheid van lichaam en geest, dan kan U ook niet verwachten dat U daar lichamelijke en geestelijk tegen op gewassen bent, als de storm zich aandient.

Ik wens U een toekomst toe met sterke lichamelijk en geestelijke wortels!

Veel liefs Monique
Ervaringsdeskundige

1 opmerking:

  1. Bedankt voor die prachtige plaatsen van berichten! Ik serieus met plezier gelezen, je bent een grote author.I zal zeker op uw blog bookmark en zal zeker terug te komen in de nabije toekomst. Ik wil u aanmoedigen vervolg je geweldige baan, een mooie dag verder!


    ziekte van pfeiffer

    BeantwoordenVerwijderen