dinsdag 16 juni 2009

Bescherm je longen met gezonde voeding voor dat het te laat is.

Bioflavonoïden stalen het lichaam tegen kanker en hart- en vaatziekten.
In mijn naaste omgeving ben ik in der loop der jaren mensen verloren aan kanker. Een vreselijke ziekte met nare gevolgen voor de patiënt als zijn naasten. Op jonge leeftijd heb ik een achternichtje verloren wat voor mij een grote zus was. Ik was toen nog te jong om alles te begrijpen, maar ik wist wel zij was hard ziek. Zij vocht voor haar bestaan, heeft ook van alles geprobeerd. Maar de wetenschap was dertig jaar geleden nog niet zover als tegenwoordig. Ik wilde hier meer van weten, omdat ik nooit begrepen heeft waardoor zo´n jonge meid dit kon overkomen.

Ik schrijf hier een stukje over een onderzoek wat ik heb gelezen en dat ik dacht, Yes, ik zorg tegenwoordig wel goed voor mijn lichaam. Bioflavonoïden zitten gelukkig in het product wat ik eet. Ik wil U alleen meer inzicht geven hoe U op een natuurlijke manier preventief goed voor Uw lichaam kunt zorgen.

Voorkomen is Beter dan Genezen!
Onderzoeken van de School of Medicine van de Amerikaanse Indiana University hebben aangetoond: extracten van bessen ontspannen de kransslagaders en zorgen voor een normale bloeddruk.

Wist U dat plantenstoffen interessant zijn voor Uw gezondheid?
Plantenstoffen zijn in medicinaal opzicht bijzonder interessant: voor de bioflavonoïden zijn intussen talrijke positieve effecten aangetoond, bijvoorbeeld met betrekking tot het hart- en vaatstelsel. De beschermende antioxidatieve stoffen houden onze bloedvaten elastisch en reguleren de bloeddruk. Ook gaan ze het klonteren van bloedlichaampjes tegen en verminderen daarmee het risico van vaatverstopping. Ook hier aan zie je maar weer dat biofalvonoïden zeer goed andere radicalenvangers aanvullen, bijvoorbeeld vitamine E.

Dierproeven/ mensproeven
Bij dierproeven is vastgesteld dat bioflavonoïden de groei van kankercellen kunnen remmen. Ook met longkankercellen van de mens bestaan er positieve resultaten, die de conclusie rechtvaardigen dat er een beschermend effect van uitgaat. In een onderzoek onder patiënten met longkanker door de University of Hawaii bleek dat het optreden van de ziekte behalve aan de invloed van roken, ook aan de toevoer van bioflavonoïden gerelateerd was: wie meer van deze radicalenvangers had binnengekregen, werd minder vaak door deze kankervorm getroffen.

In Nederland is men bij een onderzoek onder 120.000 volwassenen tot een verbazingwekkend resultaat gekomen: wie dagelijks meer dan een halve ui eet, loopt 50% minder risico van maagkanker. Ook deze vaststelling wordt teruggevoerd op de bioflavonoïde (quercetine) die in ui zit.

Bron: Antioxidantenwonder Dr. Michaela Döll

Dagelijks uien eten is niet iets wat iedereen zal gaan doen. Wijk dan uit naar appels, bessen, koolsoorten.
Maar voor de juiste verhouding kiest dan voor een hoogwaardig natuurlijk voedingssupplement die bioflavonoïden bevatten.
Een dagelijkse gewoonte die U je zelf aan kunt leren en dit is makkelijker dan U misschien wel denkt.
Phyto-Vite® zorgt voor het voorkomen van oxidatieschade


Meer lezen over Phyto-Vite® kunt U op mijn website:
http://www.gezondheidsplein-monique.nl/

Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten