dinsdag 30 juni 2009

Artsen hamsteren virusremmers U als patiënt zorg zelf gewoon voor gezonde voeding die rijk is aan antioxidanten

Artsen die virusremmers inslaan voor hun familie zodat zij alvast het medicijn in huis hebben voor het geval dat de Mexicaanse griep toeslaat in ons land. De burger kan alleen `Tamiflu- dit is de meest voorgeschreven virusremmer tegen Mexicaanse griep – deze middelen alleen op recept krijgen. Ook zal je als burger eerst besmet moeten zijn met de Mexicaanse griep of een groot risico lopen voordat je de medicijnen zomaar mee krijgt.

Het vakblad voor artsen het Medisch Contact hield een internetpeiling onder Nederlandse artsen en daaruit blijkt dat 1 op de 14 (3 procent) artsen Tamiflu hebben ingeslagen voor zichzelf. Nog eens 4 procent deed dat ook voor familieleden. In totaal deden 422 artsen mee aan de peiling.

Het artsenvakblad noemt dat weinig, andere mensen zeggen veel. Ik denk gewoon maak je niet zo druk lieve mensen. Zorg zelf dagelijks preventief goed voor Uw lichaam. Door voldoende antioxidanten binnen te krijgen wordt Uw immuunsysteem sterk. Artsen zouden moeten weten dat er meer dan voldoende virusremmers voorradig zijn. Maar ook een arts kan angst hebben om deze Mexicaanse griep te krijgen, en ze zitten nu eenmaal dicht bij de haard van medicijnen. Je moet het in mijn ogen maar zo zien, als je bij een warme bakker werkt, haal je daar ook je brood en lekkernijen, en zorg je ook dat je alles voldoende in huis heeft. De meeste artsen zijn dan ook opgeleid om ziekte te bestrijden. En dat wordt nu eenmaal vaak door medicijnen gedaan. Ook de minister van Volksgezondheid noemt het handelen van de artsen niet correct. Bovendien benadrukt ze dat het helemaal niet nodig is. De Nederlandse overheid heeft 4,5 miljoen kuren op voorraad.

“ Duizenden en duizenden hebben de ziektes bestudeerd.
Bijna niemand heeft de gezondheid bestudeerd.”

Adelle Davis (1904 -1974) Amerikaans auteur

Als U bij een arts binnen komt wandelen voor een bezoek bent U de patiënt. Vaak gaat U naar huis met medicijnen om de kwaal op te lossen. Doordat mijn gezondheid jaren niet optimaal was kreeg mijn lichaam allerlei kwalen. Door in aanraking te komen met hoogwaardige natuurlijke voedingssupplementen heb ik een totaal ander lichaam gekregen. Het wil niet zeggen, dat ik nooit naar een arts gaat, en nooit geen medicijnen eet. Natuurlijk kom ik als mens daar ook niet altijd onderuit. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat gezonde voeding veel voor mijn lichaam heeft betekend en dat ik dankbaar ben dat ik een stap genomen heeft in deze richting om dagelijks preventief goed mijn lichaam te voeden.

“Laat Uw medicijn Uw voedsel zijn,
Laat Uw voedsel Uw medicijn zijn!”


Als artsen meer zouden gaan samenwerken met gezonde voeding, zouden er in mijn ogen veel welvaartproblemen voorkomen kunnen worden. En wat betreft de Mexicaanse Griep zorg ieder geval dat Uw immuunsysteem gezond is, zodat het tegen een stootje kan!

Veel Liefs Monique
Ervaringsdeskundige

Geen opmerkingen:

Een reactie posten